סמל מזרחי רפאל (רפי) ז"ל

תאריך לידה: 21-12-1975 תאריך פטירה: 21-01-1995
סמל מזרחי רפאל (רפי)

בן מתנה ויצחק. נולד ביום י"ז בטבת תשל"ו (21.12.1975), ברמת גן. בן זקונים להוריו ואח צעיר לשלוש אחיות בוגרות. רפי למד בבתי-הספר היסודיים "יהלום" ו"הלל", ובבית-הספר התיכון "תיל"ם" ברמת גן. הוא הרבה לעסוק בספורט, השתתף בתחרויות כדורגל וכדורסל והצטיין במשחק טניס. רפי אהב להאזין למוסיקה. היה בחור עליז, מלא שמחת חיים, אהוב ומקובל בין חבריו וידידיו. תמיד בקשר חם והדוק עם הוריו, אהוב, מפונק ומטופח על ידי אחיותיו.

במחצית חודש פברואר 1994, גויס רפי לשירות חובה בצה"ל. הוא התנדב לחטיבת הצנחנים, ובתום מסלול הטירונות נשלח לשרת בבסיס הטירונות של החטיבה. לדברי מפקדיו, השקיע רפי את המירב בכל משימה שלקח על עצמו. היה חברותי, בעל מאור פנים, אהוב על מפקדיו, חבריו ורעיו ותמיד נכון לעזור. לאחר תקופה קצרה הועלה לדרגת רב"ט.

ביום כ"א בשבט תשנ"ה (22.1.1995), נפל רפי בעת מילוי תפקידו בפיגוע חבלני בצומת השרון-בית ליד. עמו נפלו עוד עשרים ואחד חיילים ואזרח אחד. רפי הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. בן תשע עשרה היה בנופלו. הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות: חגית, אפרת ומיכל. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד היחידה: "רפי התנדב לשירות בחטיבת הצנחנים, מתוך הכרה בערך ההתנדבות ומתוך רצון להשתייך למשפחת הצנחנים. במהלך שירותו ביחידה, הכרנו את רפי כחייל מסור ואחראי, שמילא תפקידו על הצד הטוב ביותר, תוך עניין רב, מעורבות וגילוי יוזמה".